Teambuilding industrien er veletableret, og der er teambuilding events til de fleste situationer og præferencer. Ikke desto mindre så går tiden, og firmaer har brug for at komme på nye ideer og koncepter for at holde deres kunder interesserede.
Sidste år var det ofte teambuilding med madlavning, enten baseret på madlavningsprogrammer fra TV eller chokolade-lavning som har været årets mest populære teambuilding event. Traditionelle sportsting udenfor eller noget der så trivielt ud eller bare var for sjov var fjernet fra programmet, da det ikke længere bare drejer sig om hvad man laver men mere hvad andre ser man laver.
I år er markedet begyndt at vise tegn på at komme sig efter krisen, og der er ved at være plads til lidt sjov i industrien. Udendørs teambuilding events har nye discipliner, for eksempel Segways - to-hjulet elektrisk køretøj, som altid er populære. De er ikke kun en ny oplevelse for de fleste, men de appelerer til den grønne tendens der er i mange firmaer.
En anden ny teambuilding event type er ved at folk f.eks. lærer hvordan de forbedrer deres odds på et kasino. Det kan bl.a. involvere hvordan man tæller kort eller hvilke strategier man kan have ved roulette bordet. Det er fascinerende at lære mere omkring disse taktikker, og der er et link over til forretningsverdenen, specielt når det kommer til at få et klarere billede af ordet "risiko". Teambuilding events som reflekterer tv-programmer er også populære.
Alt som forbedrerens livsfærdigheder er pop/e er en af grundene til den succes madlavningsevents har for tiden. En af de a/ der er er en stigning i hvor sofistikerede events er. Et eksempel /terier som teambuilding der har udviklet sig ud i at deltagerne bliver medlemmer af en jury og ser en retssag. Der er sket en evolution af nogle platte karakter som mange events har, så folk ikke længere føler sig pinlige ved at deltage i dem.Disse er kun nogle få eksempler på de mange nye events der er kommet i 2010.
Teambuilding industrien udvikler sig konstant og de ledende firmaer i industrien får mange nye ideer hvert år som skal reflektere markedsbehovet af en stigende sofistikeret og erfarent marked.