////

Effektiv søgemaskinemarketing er langtidsholdbar og består af søgemaskineoptimering og annoncering i søgemaskinerne

Langt de fleste af de besøgende på en søgemaskineoptimeret hjemmeside kommer fra Google, som er den mest brugte søgemaskine, men det er vigtigt at man ikke glemmer Bing og Yahoo, når man skal ud at skaffe besøgende.

Marketing i søgemaskinerne er uhyre effektivt, hvis det bliver gjort korrekt. Med søgemaskineoptimering kan man få mange ”gratis” besøgende, men det er vigtigt at man sætter sig grundigt ind i hvad der er godt og hvad man absolut bør undgå, da overoptimering og smarte manipulerende tricks let opdages af især Google’s algoritmer.

Inden man går i gang med SEO eller annoncering i søgemaskinerne, er det vigtigt at man sætter sig ind i hvilke ord folk benytter, når de søger efter de ting, som er relevant for din hjemmeside. Til dette kan man oprette en gratis Google Adwords konto, og benytte Google værktøj til at få estimater på antal månedlige søgninger på de enkelte ord og sætninger. Google’s søgeordsværktøj giver også forslag til relaterede søgeord inden for samme emne.

Den mest basale SEO

På selve hjemmesiden bør hvert enkelt underside kun optimeres til et søgeord. Dette søgeord kan man med fordel benytte i overskrifter (html: h1-h6) og så mange gange som naturligt muligt i sidens tekster. Søgeordstætheden bør dog holdes under 4%. Google indekserer også efter billeder, så det er en god idé at have minimum et billede på hver side. Disse billeder bør vises med img-tag og kan optimeres med en alt-tekst, som fortæller søgemaskinerne hvad billedet handler om. Sidste men ikke mindst er det vigtigt at have en god intern linkstruktur, så søgemaskinerne kan finde alle dine undersider. Interne links laves med anker-tags (A) og kan optimeres med et titeltekst, som vises ved mouseover.

Ekstern SEO består primært af linkbuilding, hvor man skaffer links fra andre hjemmesider. Det er vigtigt at man har mange forskellige slags indgående links, da en unaturlig linkprofil let kan give bagslag, fordi søgemaskiner betragter disse links som spam. Man bør i den sammenhæng aldrig linke til eller få link fra hjemmesider, som ikke er indekseret af Google. Yderligere er det en rigtig dårlig idé at købe billige backlinks, da disse også let kan udløse en straf. En naturlig linkprofil kan sammensættes som 20% optimerede links, 80% ”rå” links så som læs mere, klik her og hjemmesiden URL. De indgående links bør også komme fra mange kilder, så som hjemmesider, blogs, fora, sociale medier m.m.

Søgemaskinerne skal ha’ tid til at bearbejde det SEO-arbejde man laver. Primært fordi søgemaskinerne kun kigger forbi små hjemmesider af og til. Man skal derfor væbne sig med tålmodighed, da der ofte går flere dage inden ændringer har slået igennem i søgeresultaterne.

Annoncering i søgeresultaterne

Den hurtigste og mest effektive måde man kan få mange besøgende allerede fra første dag, er ved at annoncere i søgeresultaterne. De tre øverste placeringer i søgeresultaterne er annoncer. På Google er det Adwords annoncer, hvor man kan optimere efter de mest brugte søgeord og finjustere prisen man vil betale pr. Klik/besøg. Når man opretter f.eks. Adwords annoncer, er det meget vigtig at man skriver sælgende tekster og overskrift. Man kan også optimere på linkteksten, så den er optimeret til søgeordet, men stadig linker den aktuelle ladingpage.

Baggrund

Jeg skriver løbende artikler om online /lash;ring, især søgemaskineoptimering som er min helt store intere/til skriver jeg også om helse, kosttilskud/g min fritdsinteresse, som er lystfiskeri.

/

Tags: online markedsføring, seo, google, google adwords

Referer denne artikel:

APA style: Ken Hansen (07 Jan 2014). Effektiv søgemaskinemarketing er langtidsholdbar og består af søgemaskineoptimering og annoncering i søgemaskinerne fra Samling af fag-artikler. Fundet 08 Jan 2020, på http://www.fag-artikler.dk/artikel/effektiv-soegemaskinemarketing-er-langtidsholdbar-og-bestaar-af-soegemaskineoptimering-og-annoncering-i-soegemaskinerne-913/

Harvard style: Ken Hansen (2014) Effektiv søgemaskinemarketing er langtidsholdbar og består af søgemaskineoptimering og annoncering i søgemaskinerne [online] Tilgængelig via: http://www.fag-artikler.dk/artikel/effektiv-soegemaskinemarketing-er-langtidsholdbar-og-bestaar-af-soegemaskineoptimering-og-annoncering-i-soegemaskinerne-913/ Accessed 08 Jan 2020

MLA style: Ken Hansen. "Effektiv søgemaskinemarketing er langtidsholdbar og består af søgemaskineoptimering og annoncering i søgemaskinerne" Samling af fag-artikler 07 Jan 2014. far-artikler.dk. 08 Jan 2020. < http://www.fag-artikler.dk/artikel/effektiv-soegemaskinemarketing-er-langtidsholdbar-og-bestaar-af-soegemaskineoptimering-og-annoncering-i-soegemaskinerne-913/>