////

Valg af SEO partner - hvad skal du være opmærksom på?

Flere og flere virksomheder, der tilbyder SEO løsninger er startet op de sidste par år, ja nærmest eksploderet. Du oplever eller har sikkert oplevet, at blive ringet op og tilbudt et tilbud på SEO, søgemaskineoptimering, af din hjemmeside?

Til trods for den store udbud og valgmulighed, så er det langt fra de fleste som er gode og kompetente nok til, at udfører et godt stykke arbejde. Derfor er det vigtigt, at du som virksomhedsejer undersøger din SEO partner og vælger den bedste.

Jeg vil i denne artikel komme med et par råd til, hvad du skal være særlige opmærksom på. Det er selvfølgelig ikke alle faktorer der vil blive nævnt i artiklen, så selvom det ikke er skrevet her, så er det ikke ensbetydende med, at de ikke eksisterer.

Hvad du skal være særlige opmærksom ved valg af SEO partner?

Hvem er virksomheden?
Det er vigtigt, at du undersøger den der kontakter dig eller den partner du har i tankerne. Undersøg virksomheden, søg efter virksomhedens CVR nr. under cvr.dk. Her skal du være opmærksom på, om oplysningerne såsom virksomhedsnavnet passer med det, du har fået oplyst. Du skal også være opmærksom på, hvem det er der står bag virksomheden. Dette kan også gøres ind på cvr.dk hvor du kan søge efter ejeren, og har ejeren en ikke-så-god fortid, så er det måske bedst, at droppe partneren til fordel for en anden SEO partner.

Har de referencer?
Når du har fundet frem til en mulige SEO partner, er det vigtigt at du tjekker op på om virksomheden har nogen referencer. Hvis de ingen referencer har, skal du spørge ind til det og til hvorfor de ingen referencer har opgivet på deres hjemmeside. 

Referencer er vigtigt, fordi du igennem deres referencer kan vurdere deres arbejde. Bed evt. om kontakt oplysninger på deres tidligere referencer. Nogle gang sker det, at de virksomheder som bruges som referencer, rent faktisk ingen kendskab har til det. Derfor skal du kontakte nogen af referencerne for at være sikker på, at det ikke bare er en fake reference, men en reel og endda en god reference. Referencen kan også fortælle om hvordan samarbejdet har været med SEO partneren, og det kan hjælpe dig med at træffe det rigtig valg.

Hvad vil det koste?
Hvis du får en bestemt pris på udførelsen af SEO på din hjemmeside med det samme, uden ydereligere undersøgelse, så skal du være varsom! Det er nærmest umuligt, at prisfastsætte et stykke SEO arbejde uden en undersøgelse af din hjemmeside, markedet for dit produkt mm.

Priserne er også forskelligt. Nogle SEO virksomheder afregner prisen på baggrund af det resultat de frembringer, andre på baggrund af de antal timer de bruger.

Det vil for de fleste være bedst at vælge den første type. Det vil sige, at prisen afregnes efter det resultat der skabes. På den måde er du sikker på, at du får betalt for det der bliver skabt for dig. Det fungerer nærmest som en provision. Problemet ved denne løsning er blot denne, at ikke mange virksomheder arbejder efter dette princip.

Kan de garantere dig 1. plads på Google?
”Vi garanterer, at du vil ligge på 1 eller 3 pladsen på Google”. Hvis du får dette at vide af SEO virksomheden så vil det være bedst, at holde dig langt væk fra virksomheden. Valg af en SEO partner skal være på baggrund af deres erfaring og kompetence. Ingen seriøs virksomhed vil garanterer dig en bestemt placering, det vil være umuligt. Men det de kan love er, at de vil gøre deres bedste for at give dig en så god placering som muligt.

Hvis du er opmærksom på ovenstående punkter, så burde du være nogenlunde dækket ind overfor inkompetente og useriøse leverandører af SEO partnere. Men som nævnt tidligere, så er dette selvfølgelig kun mit bud på hvad du skal være særlige opmærksom på når du vælger en SEO partner – og derfor er heller ikke alle faktorer regnet med.
- Se mere på: http://www.visu.dk/valg-af-seo-partner#sthash.k4xqfS8v.dpuf

Baggrund

///

Tags: hjælp til seo, seo analyse, seo

Referer denne artikel:

APA style: Nazer Mehrali (30 Jun 2014). Valg af SEO partner - hvad skal du være opmærksom på? fra Samling af fag-artikler. Fundet 08 Jan 2020, på http://www.fag-artikler.dk/artikel/valg-af-seo-partner-hvad-skal-du-vaere-opmaerksom-paa-991/

Harvard style: Nazer Mehrali (2014) Valg af SEO partner - hvad skal du være opmærksom på? [online] Tilgængelig via: http://www.fag-artikler.dk/artikel/valg-af-seo-partner-hvad-skal-du-vaere-opmaerksom-paa-991/ Accessed 08 Jan 2020

MLA style: Nazer Mehrali. "Valg af SEO partner - hvad skal du være opmærksom på? " Samling af fag-artikler 30 Jun 2014. far-artikler.dk. 08 Jan 2020. < http://www.fag-artikler.dk/artikel/valg-af-seo-partner-hvad-skal-du-vaere-opmaerksom-paa-991/>